this is me





hye my new friend,not to much i want to talk up here. just to share what i'am feeling and i will share up hera with u all

Friday 22 April 2011

rentetan idopku...

idup ini xselalu indah...
byk sgt cubaan dan dugaan..
dugaan yang plg besa lam idopku ialah saat menerima pemergian orang yang tersyg..
mula2 perginya nenek kesayangan ku....
nenek yang menjaga aku sejak kecik lagi...
yang memarahi aku jika buat silap...
yang sygkan cucunya..tiap mlm melayan karenah ku..
tika aku minta dia menceritakan zaman mudanya..dia tidak lokek bercerita..
dia lah nenekku arwah mariam binti hashim...
kedua yang plg aku xdpt menerima ialah arwah emakku..
emak yang melahirkanku..
seorang insan yang menjaga aku dgn penuh ksh syg..
ksh syg yang tidak mungkin mmpu dicri ganti..
dia yang mengajar aku erti kehidupan..
sekarang aku perlu berdiri sendiri..berdiri dengan gagah..
untuk meenyambung harapan dia...
tatkala hari menjelang harijadiku..dia akn bertanya mcm mana nak sambut..
aku cme ckp ikot mak la...topek ikut je...
penah sekali dye tye nak beli bju rye kat mane..
aku hnya menjawp xpa la mak taun nie pakai mane yang ad je..
aku kasihan melihat mak aku..
bekerja keras demi kami...dengan keuzurannya..
dia cekal...
dioa la makku arwah noorine binti abdullah

No comments:

Post a Comment